Gruppetto Országúti Kerékpáros Klub

Tagok

Budapest Üllő Maglód Kistarcsa Gödöllő Budakalász Szentendre Nagymaros Érd Tárnok Etyek Oroszlány Gárdony Székesfehérvár Siófok Tét Gyirmót Győr Sopron Sárvár Zalaegerszeg Gutorfölde Mohács Pécs Soltvadkert Nagyszentmiklós Szeged Csongrád Cegléd Miskolc Dunakeszi Kaposvár Biatorbágy Budaörs I. kerület II. kerület III. kerület IV. kerület V. kerület VI. kerület VII. kerület VIII. kerület IX. kerület X. kerület XI. kerület XII. kerület XIII. kerület XIV. kerület XV. kerület XVI. kerület XVII. kerület XVIII. kerület XIX. kerület XX. kerület XXI. kerület XXII. kerület XXIII. kerület

totnes


Város: Szentendre
Kerékpár: országúti
Rendezvény: verseny, TT, túra
Tempó: 25-30

Bemutatkozás:
Korai és közép kamaszkorom (többünk kamaszkora, a késő 
Kádár-korszak) szovjet kerékpárja, típusát tekintve világoskék, 
magától értetődő módon single speed és kontra, kinövése után 
évekkel, 1994 tavaszán vásároltam életem első 
komolyabb bringáját, egy Schwinn-Csepel Landcrosst full 
Altus C10-es szettel.
Acél vázas trekking volt, de megelőzte korát: jóval közelebb állt a mai cross gépekhez. Akkor a Csepel még jó kerékpárokat gyártott, ez volt talán az utolsó teljesen egységes szettel, és még milyen megbízhatóval (a hajtóművet azóta is használom!) szerelt bringa.
Használtam is derekasan, tulajdonképpen évente egyre több és több kilométert pakoltam bele, eleinte elsősorban csomagos túrákon, aztán egyre többször napos edzésekkel, és évente egyre növekvő időszakon át napi városi közlekedéssel.
Aztán még a 10 éves garancia lejárta előtt egy szerelés közben a Kerékvárban eltörött a váltópapucs. Megcsinálták Csepelen, lefújták újra a vázat garanciában, de pár hónap múlva az alsó vázcső adta meg magát.
Ekkor a Csepel egy friss acél Landriderrel próbált vigasztalni, de ég és föld volt a különbség a két váz között. Ez nyekergett és kattogott, így minél hamarabb megpróbáltam szabadulni az ajándék lótól. 2003-ben azonban már egász más világ volt, sehol sem lehett kapni acél trekking vázat, így végül egy teleszkópos Magellan Cygnus lett az utód. Most ezt használom vegyes Alivio-STX felszereléssel napi közlekedésre immáron Szentendre és Budapest között, némi túrázásra, gyerekszállításra.
Minthogy azonban 2003 őszén részt vettem életem első országúti versenyén, jelesül a Mátra-körön, másrészt pedig úgy tűnt, nagyjából ez az utolsó alkalom, hogy itthon még szerezhetek jó minőségű acél új országúti kerékpárt, karácsonykor megvettem a Nellában egy 1998-as ám vadonatúj Jamis Eclipse 853-as vázra egy használt Trek 1000-es alkatrészeivel épített bringát.
Időközben pár dolgot átcseréltem (tripla hajtómű, RSX fékváltókar, Turbo Matic 3-as nyereg), az ismeretlen agyú Vuelta Airline 2-es felnis kerekek cseréje Mavic Open Pro felnivel RX100-as agyra fűzött kerekekre is lassan időszerűvé válik, és így remélem egy hosszú időn át szolgáló RSX-RX-100-as felszereltségű, kiváló vázú országúti gépem lesz edzésekre, teljesítménytúrákra, versenyekre.
Beszámolók
Eredmények
Képtárak

Tagoknak



Partnereink